torsdag 21 oktober 2010

Hektiska dagar.....

Det har varit lite mycket på sistonde.....och dessutom när A kommit in i mitt liv så är ju min hårddisk full med tankar med honom.....och mig......om oss..... =) En härlig känsla.....
Kommendoran har dessutom kommit in i nån slags trotsålder så jag håller på att bli galen stundvis på hennes upptåg......Sen har hon ju sina kommentarer så man blir ju dessutom stum i hennes närvaro. För jag finner inga ord att bemöta henne ibland och jag kan säga att det är inte ofta jag inte finner ord.....
Och då kommer mina sömnlösa nätter dessutom på det, så förstå att jag är rätt trött på dagarna....
Tänkte nu fördriva natten med att lägga upp bilderna som inte funkade häromdagen, men nu är det tydligen något fel på servern hos Blogger så får återkomma en annan dag med dom.........

Kommendoran har ju fått en ny lärare på skolan, som hon naturligtvis inte gillar och det medför en hel del konflikter......SÅ....Läraren ringde häromdagen, för att berätta att Kommendoran lagt sig i en konflikt som hon hade med en annan elev och det var inte uppskattat av den nya Läraren.....Men hon bad mig prata med Kommendoran och att hon själv skulle berätta vad hon hade vräkt ur sig.....SÅ, när Kommendoran kom hem satte vi oss ner och jag frågade vad som hade hänt.....och då......
Så här va, mamma.....Fröken, skriker hela tiden på oss och det gillar inte vi i klassen och eftersom ingen vågar säga någonting till henne utan kommer hela tiden till mig och ber mig ta upp det på Elevrådet ( KOmmendoran är Elevrådsorförande)  Då talade jag om för henne att enligt FNs barnkonvention så får inte vuxna skrika på barn och att vi barn har samma rättigheter som vuxna och hon har skyldighet att lyssna på oss!!!!

Ja, det säger väl allt om min lilla ängel......tyckte inte det fanns mer att tillägga i detta ärende.....Kan väl säga att hon är sin mor upp i dagen ....".iallafall enligt min äldsta son" Men för mig tog det typ 35 år lära mig att säga ifrån......hajja henne i min ålder =)

Ååå, vad det skulle sitta fint med BEN&JERRYS NU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar